nightdaughter

Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

Stacy Nightdaughter

Av Stacy - 13 juni 2013 15:36

Ni har ju ett litet hum om min bakgrund men aldrig har jag någonsin berättat hela min bakgrund......

Jag föddes i en liten stad i norra Australien. Där bodde jag med min familj som bestod av min pappa (Josh Nightdaughter), min mamma (Sophie Nightdaughter) och min syster (Stephanie Nightdaughter). Hela min familj var hästgalna och vi hade en massa hästar. Jag hade en egen liten fux vid namn Starlight. När jag var fem och min syster var åtta så flyttade vi till Frankrike. Givetvis följde hästarna med. Där bodde vi tills jag fyllde 12 år. Sen kom vi till Skåne, Sverige. vi hann bara bo där i ett år, innan en katastrof inträffade. En mystisk brand började i vårt hem och det brann ner till grunden. Vi sålde hästarna och flyttade till Valedale. Mina föräldrar sysslade med en ridskoleverksamhet och jag och Steph jobbade i stallet. När jag var nästan 14 så skulle jag få en ny häst. När vi skulle åka och kolla på en lovande unghingst så hände det ofattbara. Vi krockade med en hästtransport. Som den sanna hästälskare jag är, hoppade jag ur bilen och försökte rädda hästen. När jag fått ut hästen och vände mig om hade min syster tagit sig ut ur bilen och skulle just hjälpa mamma ut när det exploderade. Jag bröt 4 revben, det högra benet och båda armarna. MIn syster hamnade i koma, ända hade hon tur. Alla andra dog samt hästen som de fick avliva på platsen. Jag höll mig ifrån hästarna och slutade rida. Ändå var jag nära dem. Jag fick bo på loftet i Stall Gyllenblad och fick vara stallflicka och ridlärare. Jag "avskydde" det. Ändå kom jag på mig själv en massa gånger med att le åt hästarna och klappa dem. Sedan tog Carin saken i egna händer. Hon anmälde mig till Moorlands ridläger. Jag fick en häst vid namn Stormrider. Sakta men säkert så vann han mitt förtroende.

Idag är jag en stolt ägare till jordens mest fantastiska hästar, MidnightShadow och StormRider. Jag är väldigt kaxig(men inte för mycket) och självsäker. Jag är också rätt hjälpsam och envis. Mina hästar lyder mig blint, på två helt olika sätt. Stormy gör det för att han har de goda egenskaperna och Midnight för att jag har vunnit hans förtroende.


Jag har en rätt annorlunda bakgrund, precis som mina hästar. Man kan säga att jag är utvald.

Vissa kallar mig för Stalltjejen, andra hästviskare.

Du kan kalla mig Stacy Nightdaughter.....

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stacy - 26 oktober 2013 10:28


VAD ÄR DET HÄR?!?!??!?!??!? NÅGON ANNAN SOM HAR DET SÅ!?!??!?!       btw, hade tänkt börja med bsf (Best Sisters Forever) men nu verkar det ta ett tag... ...

Av Stacy - 23 oktober 2013 14:10


Ja......Ja. Det är så det är. Ska jag sluta blogga? NEJ!!! Innan ni försvinner iväg ska ni få veta två st anledningar till att det är tomt här.   1. Denna gång ville jag faktiskt blogga,men min kära gamla dator har just dragit sin sista suck. ...

Av Stacy - 16 oktober 2013 16:58


Vad ska jag säga?! Ett ord! :D   Känner mig lite som han! ...

Av Stacy - 12 oktober 2013 15:20

Vet att det är ödsligt här, men har drabbats av feber  Så det kommer nog fortsätta med det ett tag..... ...

Av Stacy - 10 oktober 2013 15:06


Hejsan!   Nu ska vi snacka om en önskad funktion, nämligen medryttare! Många har aktiviteter, som gör att man inte kan logga in varje dag. Du har många kommit på den mindre smarta lösningen, Nämligen att ge ut lösenordet till någonhelt okänd! Det...

Presentation


Jag är en 16 år gammal tjej från Valedale. Jag är en tjej full av äventyr som ibland råkar rätt illa ut. Mina föräldrar dog i en bilolycka när jag var 14.
Min hästar heter StormRider och MidnightShadow.

Hästarna och jag :3

 

     

Not swedish?

Star Stable Online

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Hur taggad är di inför Skördebyggden?
 Jag ska flytta dit
 Det ska väl bli kul
 sådär
 OMG! JAG MÅSTE DIT!
 Njaa
 Näe, ett nytt området betyder nya dagliga uppdrag :(

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards